|
|
Bine aţi venit pe siteul Comunei Gârbău!
Taxe şi Impozite Persoanele care dobândesc sau înstrăinează clădiri, terenuri sau mijloace de transport auto, în termen de 30 de zile au obligația de a se prezenta la sediul Primăriei Gîrbău, pentru a declara. În caz contrar, se sancționează conform art. 493 din Legea nr. 227/ 2015 privind Codul fiscal, astfel:
- persoane fizice: 70- 279 lei
- persoane juridice: 280- 1116 lei.
Servicii in cadrul compartimentului Taxe si Impozite
PERSOANE FIZICE
ACTE NECESARE PENTRU DECLARAREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT
CUMPĂRATE DIN ŢARĂ
- Declaraţie tip, completată la secţiunile care revin
contribuabilului;
- Act de proprietate: contract de vanzare-cumpărare, factură
fiscală, certificat de moştenitor, contract de donaţie;
- Fişă de inmatriculare;
- Carte de identitate a mijlocului de transport;
- Certificat fiscal de la vanzator
- Buletin/Carte de identitate;
- DOSAR PLIC: pe care se inscrie cu majuscule numele, prenumele şi
domiciliul
ACTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT
CUMPĂRATE DIN STRĂINĂTATE
- Declaraţie tip, completată la secţiunile care revin
contribuabilului;
- Contract de vanzare/cumpărare tradus in limba romană - traducere
legalizată;
- Carte de identitate a mijlocului de transport (cartea emisă de
R.A.R.);
- Fişă de inmatriculare;
- Buletin/Carte de identitate;
- DOSAR PLIC pe care se inscrie cu majuscule numele, prenumele,
domiciliul;
ACT ACTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT
IN VEDEREA INMATRICULARII TEMPORARE
- Declaraţie tip , completată la secţiunile care revin
contribuabilului;
- Fişă de inmatriculare;
- Acte de proprietate ale mijlocului de transport: carte de
identitate, certificat de inmatriculare;
- Acte de identitate
- DOSAR PLIC : pe care se va inscrie cu majuscule numele si
prenumele, adresa
ACTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA CLĂDIRILOR (CASELOR)
- Declaraţie tip, completată la secţiunile care revin
contribuabilului;
- Act de proprietate: contract vanzare/cumpărare, certificat de
moştenire, act de donaţie, hotărare judecătorească definitivă, act de
partaj şi vanzare/cumpărare etc.;
- Schiţa construcţiei: casă de locuit, casă de odihnă, garaj,
pivniţă, anexe, alte construcţii, cu dimensiuni exterioare, pe care
se va menţiona: numele, prenumele, adresa imobilului, materialul de
construcţie, anul construcţiei, calculele de unde să rezulte
suprafaţa construită a imobilului;
- Buletin/Carte de identitate - pentru toţi
- DOSAR PLIC: pe care se va inscrie cu majuscule numele, prenumele
si adresa unde se află imobilul pe care il declară;
ACTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA CLĂDIRILOR NOI (construcţii
noi)
- Declaraţie tip, completată la secţiunile care revin
contribuabilului;
- Buletin/Carte de identitate - pentru toţi proprietarii;
- Autorizaţia de construcţie;
- Procesul-verbal de recepţie; să nu depăşească 30 de zile de la
data intocmirii;
- Autorizaţia de demolare şi procesul verbal incheiat de către
Serviciul Autorizări Construcţii referitor la suprafaţa demolată,
data terminării lucrării;
- Schiţa construcţiei: casă de locuit, casă de odihnă, garaj,
pivniţă, anexe, alte construcţii, cu dimensiuni exterioare, pe care
se va menţiona: numele, prenumele, adresa imobilului, materialul de
construcţie, anul construcţiei, calculele de unde să rezulte
suprafaţa construită a imobilului;
- in cazul in care autorizaţiile au expirat, trebuie prezentat
procesul verbal privind stadiul lucrării intocmit de către serviciul
autorizări
- DOSAR PLIC: pe care se va menţiona numele, prenumele, adresa
imobilului care urmează a fi declarat;
ACTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA TERENURILOR
- Act de proprietate: contract de vanzare-cumpărare, certificat
de moştenitor, act de donaţie, hotărare judecătorească definitivă,
act de partaj şi vanzare-cumpărare, titlu de proprietate, ordin emis
de Prefectură etc.;
- Buletin/Carte de identitate - pentru toţi proprietarii;
- DOSAR PLIC: pe care se va inscrie cu majuscule numele, prenumele
şi adresa unde se află terenul pe care il declară;
PERSOANE JURIDICE
I. Impozitul pe clădiri
- declaraţie tip in 2 exemplare, completată la secţiunile care
revin contribuabilului;
- codul unic de inregistrare / codul de inregistrare fiscală;
- actul de dobandire/instrăinare a dreptului de
proprietate/administrare/folosinţă/inchiriere /concesionare etc.;
- "In cazul persoanelor juridice, in mod obligatoriu, in orice acte
prin care se dobandeşte/instrăinează dreptul de proprietate asupra
unei clădiri se menţionează valoarea de achiziţie a acesteia, precum
şi suprafaţa construită la sol a clădirii."
- autorizaţia de construire şi procesul - verbal de recepţie - in
cazul clădirilor nou construite;
- autorizaţia de demolare şi procesul - verbal incheiat de către
Serviciul Autorizări Construcţii;
- documentele care au stat la baza inregistrării contabile a
reevaluării/modernizării/ modificării/extinderii etc.
II. Impozitul/taxa pe teren
- declaraţie tip in 2 exemplare, completată la secţiunile care
revin contribuabilului;
- codul unic de inregistrare / codul de inregistrare fiscală;
- actul de dobandire/instrăinare a dreptului de proprietate/
administrare/ folosinţă /inchiriere/ concesionare/ arendare etc.;
III. Impozitul asupra miloacelor de transport
- declaraţie tip in 2 exemplare, completată la secţiunile care
revin contribuabilului;
- codul unic de inregistrare / codul de inregistrare fiscală;
- actul de dobandire/instrăinare a dreptului de proprietate şi
traducere autentificata (dacă este cazul);
- contractul de leasing financiar;
- cartea de identitate a autovehiculului
- talon de inmatriculare;
- adeverinţă de la R.A.R. privind nr.de axe şi tipul de suspensie -
la mijloacele de transport marfă peste 12 tone.
IV. Taxa pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afişaj şi
reclamă
- declaraţie tip in 2 exemplare, completată la secţiunile
care revin contribuabilului;
- codul unic de inregistrare / codul de inregistrare fiscală;
- documente care stau la baza declaraţiei (autorizatie, proces-
verbal de recepţie etc).
CALENDARUL TAXELOR 2013
Impozitul anual mai mic de 50 de lei TREBUIE ACHITAT INTEGRAL
pana la 31 martie.
Termenele de plata pentru persoanele fizice si juridice sunt
ilustrate in tabelul urmator:
| Tip contribuabil |
Denumire |
Număr termene de plată |
Scadentă termen 1 |
Scadentă termen 2 |
| Pers. Fizice |
Impozit clădiri |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Fizice |
Impozit mijloace de transport |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Fizice |
Impozit şi taxă teren |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Fizice |
Taxă afişaj (firmă) |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Fizice |
Taxă afişaj (panouri) |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Fizice |
Impozit mijl.de transport auto marfă > 12t |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Fizice |
Taxă vehicule lente |
1 |
31 mar. |
|
| Pers. Juridice |
Impozit clădiri |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Juridice |
Impozit mijloace de transport |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Juridice |
Impozit şi taxă teren |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Juridice |
Taxă afişaj (firmă) |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Juridice |
Taxă afişaj (panouri) |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Juridice |
Impozit mijl.de transport auto marfă > 12t |
2 |
31 mar. |
30 sept. |
| Pers. Juridice |
Taxă vehicule lente |
1 |
31 mar. |
|
DESCARCĂ FORMULARE
Descarcă: Cerere pt deschidere cont
Descarcă: Declaratie Fiscala pentru stabilirea imp ozitului mijloace de transport PF (1) (1)
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului mijloace de transport de peste 12T (1)
Descarcă: Declaratie Fiscala pentru stabilirea imp ozitului mijloace de transport PJ (1))
Descarcă: Declaratie Fiscala pentru s tabilirea impozitului PJ (1)
Descarcă: Declaratie Fiscala pentru sta bilirea impozitului pe cladirile rezidentiale, nerezidentiale, cu destinatie mixta PF
Descarcă: Declaratie Fiscala pentru stabilirea imp ozitului mijloace de transport PF (2)
Persoane fizice
Descarcă: conturi persoane fizice și juridice
Descarcă: Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscala PF
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului mijloace de transport PF
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului pe cladirile rezidentiale, nerezidentiale, cu destinatie mixtă PF
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren PF
Descarcă: Declaratie pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport
Persoane juridice
Descarcă: Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscala PJ
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului mijloace de transport de peste 12TDeclarație Fiscală pentru stabilirea impozitului mijloace de transport de peste 12T
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului mijloace de transport PJ
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului pe cladirile rezidentiale, nerezidentiale, cu destinatie mixtă PJ
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea impozitului PJ
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate PJ
Descarcă: Declarație Fiscală pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate PJ
Pagina actualizata in data de 2017-07-18
|